National Tracker: Liberals 43%, Conservatives 37%

Cet article a d’abord été publié en anglais et n’est pas encore disponible en français.

(Toronto, ON) – A new poll by Liaison Strategies for the National Ethnic Press and Media Council of Canada (NEPMCC), the industry association representing Canada’s non-official language newspapers, TV, radio, and online news media, finds the Liberals leading with 43% (no change) to the Conservatives 37% (-1).

The rolling survey, conducted from April 18 to April 20, 2025, used interactive voice response technology to poll 1,500 Canadian voters. The results have a margin of error of +/- 2.53%, 19 times out of 20.

Liaison Strategies, a member of the Canadian Research Insights Council (CRIC), was the most accurate polling firm in the 2025 Ontario Provincial Election.

David Valentin, Principal at Liaison Strategies, said the following:

There hasn’t been a major shift since the debate, but the movement we’ve seen so far has largely favoured the NDP, who are up another point today, reaching 9%.

The Liberals remain steady at 43%, while the Conservatives have slipped to 37% - the lower end of their recent range.

Regionally, most numbers remain consistent with recent trends, except in British Columbia, where the Liberal lead has been gradually narrowing. Today, the Liberals hold a 2-point edge over the Conservatives in B.C., while the NDP sits at 13% - their highest regional score.

Perhaps this marks the start of a valiant save the furniture effort, with the NDP aiming to hold onto some - or all - of its incumbents in B.C. But with support at just 13%, it would likely take either a significant bump in numbers or a very strong incumbency advantage to make that happen.

We’re now just one week out from Election Day, and with the Liberals consistently polling above 40%, the most likely outcome - if the numbers hold - is a Liberal majority government.

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À propos de Stratégies Liaison
Liaison Strategies est une société nationale de recherche sur l’opinion publique. Avec 12 ans d’expérience dans le domaine des sondages au Canada, David Valentin, directeur, a mené des centaines de projets aux niveaux municipal,
provincial et fédéral et est apparu dans les médias canadiens pour discuter de ses observations.

Liaison est membre du Conseil de recherche et d’intelligence marketing canadien, le porte-parole canadien des professionnels de la recherche, de l’analyse et de l’information, tant au Canada qu’à l’étranger.
À propos du Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada (CNPMEC)
Le Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada est une organisation à but non lucratif dont la mission est de promouvoir et d’intégrer les intérêts économiques, sociaux et culturels des communautés ethniques dans le courant dominant de la société canadienne.

Il représente la presse ethnique du Canada auprès des gouvernements provinciaux et fédéral et constitue la principale association industrielle pour les journaux, les chaînes de télévision, les stations de radio et les sites Internet de langue non officielle du Canada.

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