National Tracker: Liberals 44%, Conservatives 39% (Again)

Cet article a d’abord été publié en anglais et n’est pas encore disponible en français.

(Toronto, ON) – A new poll by Liaison Strategies for the National Ethnic Press and Media Council of Canada (NEPMCC), the industry association representing Canada’s non-official language newspapers, TV, radio, and online news media, finds the Liberals leading with 44% (no change) to the Conservatives 39% (no change).

The rolling survey, conducted from April 16 to April 18, 2025, used interactive voice response technology to poll 1,500 Canadian voters. The results have a margin of error of +/- 2.53%, 19 times out of 20.

Liaison Strategies, a member of the Canadian Research Insights Council (CRIC), was the most accurate polling firm in the 2025 Ontario Provincial Election.

David Valentin, Principal at Liaison Strategies, said the following:

It’s déjà vu, with the Liberals holding at 44% and the Conservatives at 39% for the second day in a row.

One notable shift: the PPC has dropped to 1%, now sitting alongside the Green Party and independent candidates at the bottom of the pack.

Regionally, the Bloc Québécois notch their second consecutive day in second place—just one point ahead of the Conservatives, but still an improvement over their earlier numbers.

The Liberals continue to lead in Atlantic Canada (+15), Quebec (+12), Ontario (+11), and British Columbia (+6), which would translate into a majority government if the election were held today.

Advance polls are now open, and hundreds of thousands of Canadians have already cast their ballots. We’ll be keeping a close eye on the tracking over the weekend for any signs of movement following the debates.

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À propos de Stratégies Liaison
Liaison Strategies est une société nationale de recherche sur l’opinion publique. Avec 12 ans d’expérience dans le domaine des sondages au Canada, David Valentin, directeur, a mené des centaines de projets aux niveaux municipal,
provincial et fédéral et est apparu dans les médias canadiens pour discuter de ses observations.

Liaison est membre du Conseil de recherche et d’intelligence marketing canadien, le porte-parole canadien des professionnels de la recherche, de l’analyse et de l’information, tant au Canada qu’à l’étranger.
À propos du Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada (CNPMEC)
Le Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada est une organisation à but non lucratif dont la mission est de promouvoir et d’intégrer les intérêts économiques, sociaux et culturels des communautés ethniques dans le courant dominant de la société canadienne.

Il représente la presse ethnique du Canada auprès des gouvernements provinciaux et fédéral et constitue la principale association industrielle pour les journaux, les chaînes de télévision, les stations de radio et les sites Internet de langue non officielle du Canada.

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