Chow Increases Margin as More Voters Make Decisions

Cet article a d’abord été publié en anglais et n’est pas encore disponible en français.

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May 8, 2023 (Toronto, ON) – A new Liaison Strategies poll for the National Ethnic Press and Media Council of Canada (NEPMCC) finds Olivia Chow increasing her lead while Mark Saunders and Josh Matlow battle it out for second place.

The poll finds 32% of Toronto voters are undecided - a new low and a drop of 13 points from a month ago.

Conducted from May 5-6, 2023, with interactive voice response, the poll of 1,257 Toronto voters has a margin of error of +/- 2.76%, 19 times out of 20.

“Olivia Chow is up one point in this week's survey among decided voters” said David Valentin, Principal of Liaison Strategies. "But she has grown her lead from 6 points to 11 points this week because her opposition is fragmented. Among decided voters Chow leads with 27% followed by Saunders and Matlow tied for second at 16% each."

The Liaison Survey found among all voters including those undecided (change from last week):

32% Undecided (-7)
18% Chow (+2)
11% Matlow (-1)
11% Saunders (no change)
8% Bradford (+2)
7% Hunter (+1)
6% Bailao (+2)
5% Someone Else (+2)
1% Furey (-1)
0% Perruzza (no change)

Among Decided Voters Only (change from last week):

27% Chow (+1)
16% Matlow (-3)
16% Saunders (-4)
12% Bradford (+2)
10% Hunter (no change)
9% Bailao (+2)
7% Someone Else (+2)
2% Furey (no change)
0% Perruzza (-1)

“There is still a lot of campaigning still to go and debates have not yet begun but so far the trend line has been positive for Chow's campaign. With turnout a question mark and so many candidates in the race it's very possible Toronto's next mayor will be elected with a relatively small number of votes," concluded Valentin.

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À propos de Stratégies Liaison
Liaison Strategies est une société nationale de recherche sur l’opinion publique. Avec 12 ans d’expérience dans le domaine des sondages au Canada, David Valentin, directeur, a mené des centaines de projets aux niveaux municipal,
provincial et fédéral et est apparu dans les médias canadiens pour discuter de ses observations.

Liaison est membre du Conseil de recherche et d’intelligence marketing canadien, le porte-parole canadien des professionnels de la recherche, de l’analyse et de l’information, tant au Canada qu’à l’étranger.
À propos du Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada (CNPMEC)
Le Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada est une organisation à but non lucratif dont la mission est de promouvoir et d’intégrer les intérêts économiques, sociaux et culturels des communautés ethniques dans le courant dominant de la société canadienne.

Il représente la presse ethnique du Canada auprès des gouvernements provinciaux et fédéral et constitue la principale association industrielle pour les journaux, les chaînes de télévision, les stations de radio et les sites Internet de langue non officielle du Canada.

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