BC NDP Leads BC Tories by 2, while United falls to 9%

Cet article a d’abord été publié en anglais et n’est pas encore disponible en français.

(Toronto, ON) – A new Liaison Strategies poll for the National Ethnic Press and Media Council of Canada (NEPMCC) finds the BC NDP leading by 2 points over the BC Conservatives, 40% to 38% while BC United falls to 9%.

Conducted from June 26-27, 2024, using interactive voice response technology, the Liaison poll surveyed 1,097 British Columbia voters. The margin of error for the poll is +/- 2.96%, 19 times out of 20. Liaison is a member of the Canadian Research Insights Council (CRIC).

"The race continues to narrow with a 2 point lead for the BC NDP over the BC Conservatives," said David Valentin, Principal at Liaison Strategies. "Perhaps more worryingly for the NDP are that the regional numbers have tightened considerably. In Metro Vancouver the NDP lead 42% to 39% for the Conservatives - so they are effectively tied within the regional margin of error."

"On Vancouver Island the NDP are leading with 43% followed by the Greens (24%) and Conservatives (23%) effectively tied for second."

"Outside of Metro Vancouver and Vancouver Island, it's the Conservatives who are leading by 15 points over the NDP (48-33)."

"BC United is down three points to just 9% in this survey and fare best in Metro Vancouver where they notch 10%. Increasingly, in most of the province it looks like a two horse race."

"With the race this close it's difficult to know with vote splits how this would all work out - but there's plenty of time to go until election day."

"For now the question is who can build momentum and break the deadlock as the parties look increasingly even in what is a very competitive election," finished Valentin.

Compared to May, 2024
BC NDP - 40% (+1)
BC Conservatives - 38% (+2)
BC Greens - 10% (no change)
BC United - 12% (-3)
Other - 3% (no change)

-30-
À propos de Stratégies Liaison
Liaison Strategies est une société nationale de recherche sur l’opinion publique. Avec 12 ans d’expérience dans le domaine des sondages au Canada, David Valentin, directeur, a mené des centaines de projets aux niveaux municipal,
provincial et fédéral et est apparu dans les médias canadiens pour discuter de ses observations.

Liaison est membre du Conseil de recherche et d’intelligence marketing canadien, le porte-parole canadien des professionnels de la recherche, de l’analyse et de l’information, tant au Canada qu’à l’étranger.
À propos du Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada (CNPMEC)
Le Conseil national de la presse et des médias ethniques du Canada est une organisation à but non lucratif dont la mission est de promouvoir et d’intégrer les intérêts économiques, sociaux et culturels des communautés ethniques dans le courant dominant de la société canadienne.

Il représente la presse ethnique du Canada auprès des gouvernements provinciaux et fédéral et constitue la principale association industrielle pour les journaux, les chaînes de télévision, les stations de radio et les sites Internet de langue non officielle du Canada.

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